slide show

Benlindor

Har lovat en tjej att slänga in ett inlägg om benlindor osv.. Jag själv använder bara lindor när jag rider, vart jag än rider, MEN olika beroende på vad! Jag lindar endast fram!
 
När jag rider i skogen osv, när jag rider ut använder jag fleecelindor, det känns som att hästarna får bra stöd och det är inte svårt att linda rätt med fleece!
 
När jag träna/rider på banan använder jag kombinations lindor, det är först fleece och sedan resor så dom får bra stöd inför arbetet, tycker även dom är lätta att linda med, jag använder mycket av lindan till att linda vid kotan så att dom får bra med stöd, speciellt när jag hoppar!
 
Linda på natten gör jag endast om jag är på tävling så hästen står på box osv. Då har jag stora mjuka paddar och vanliga fleeclindor, jag själv ÄLSKAR att använda fleecelindor men det går lika bra att använda så kallade stallbandage/stalllindor när dom ska stå med dom över en natt osvosv..
 
Jag är inget proffs på lindor men själv rider jag så här och mina hästar trivs med det och jag tycker att dom får bra med stöd.
 
Kortfattat och enkelt! :D Om du undrar något så fråga på!
 
// Josefin

Kommentarer
Postat av: anonym

Kan man rida med stallbandage? :)
Men fleece tyg alltså?

2012-07-12 @ 09:06:31
Postat av: anonym

Det är INTE bra för hästens ben att ridas med fleecelindor. Fleecelindor använd i stallet, undertransport och på promenad osv. (Missförstå mig inte) :)

När man rider ska helst ha elastiska lindor därför att du kan dra åt lindan hårdare och då får hästen mycket bättre stöd av benlindan. Så ´det kan vara värt att fundera på. För vi vill väll att hästens ben ska vara så friska som möjligt? Eller? :)


Svar: Heej, men vi gör v'l som vi vill?tycker det är okej, man KAN RIDA med vanliga lindor,men det är ju självklart bäst med resor på, men ska man bara rida ut i skogen eller en liten stund på banan, spelar det INGEN ROLL! /Emma ;)
Josefin Boman

2012-07-12 @ 14:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback