slide show

Inlägg, och kommentar!

Mitt inlägg:
Har lovat en tjej att slänga in ett inlägg om benlindor osv.. Jag själv använder bara lindor när jag rider, vart jag än rider, MEN olika beroende på vad! Jag lindar endast fram!
 
När jag rider i skogen osv, när jag rider ut använder jag fleecelindor, det känns som att hästarna får bra stöd och det är inte svårt att linda rätt med fleece!
 
När jag träna/rider på banan använder jag kombinations lindor, det är först fleece och sedan resor så dom får bra stöd inför arbetet, tycker även dom är lätta att linda med, jag använder mycket av lindan till att linda vid kotan så att dom får bra med stöd, speciellt när jag hoppar!
 
Linda på natten gör jag endast om jag är på tävling så hästen står på box osv. Då har jag stora mjuka paddar och vanliga fleeclindor, jag själv ÄLSKAR att använda fleecelindor men det går lika bra att använda så kallade stallbandage/stalllindor när dom ska stå med dom över en natt osvosv..
 
Jag är inget proffs på lindor men själv rider jag så här och mina hästar trivs med det och jag tycker att dom får bra med stöd.
 
Kortfattat och enkelt! :D Om du undrar något så fråga på!
 
// Josefin
 
 
 
Kommentaren:
AV: ANONYM
Det är INTE bra för hästens ben att ridas med fleecelindor. Fleecelindor använd i stallet, undertransport och på promenad osv. (Missförstå mig inte) :) När man rider ska helst ha elastiska lindor därför att du kan dra åt lindan hårdare och då får hästen mycket bättre stöd av benlindan. Så ´det kan vara värt att fundera på. För vi vill väll att hästens ben ska vara så friska som möjligt? Eller? :)
 
 
 
 
Min mamma svarar:
Som Josefins mamma och den som har huvudansvaret för våra ponnyer kan jag inte låta bli att reagera på denna kommentar till Josefins inlägg om benlindor. Vi lindar frambenen på våra ponnyer vid ridning för det är ett skydd som passar oss och hästarna. Att jag föredrar lindor många gånger framför ex. senskydd/strykkappor är att de sitter bra och att det inte kommer in smus mellan skydd och ben. Vilken typ av linda som används vid ridning beror lite på vad vi ska göra, vid träning/tävling använder vi kombinationslindor för extra stöd. Till vardagsridning enbart fleecelindor då de endast ska vara ett yttre skydd.
 
Varifrån ovan person har fått påståendet att det inte är bra att rida med fleecelindor och att det skulle påverka hästens ben har jag ingen aning om men det stämmer inte det minsta. På vilket sätt skulle det vara skadligt, på vilket sätt är det inte bra - det är vanliga lindor som används för att hästarna inte ska stryka sig/slå sig när vi rider ut. Precis som många anväder senskydd/strykkappor.
 
För skojs skull ställde jag frågan till min väldigt goda vän som arbetar som veterinär på häst. Svaret var att det inte finns någon sanning alls i att det skulle vara skadligt eller inte bra att rida med fleedelindor - varför då undrade även han.
 
Jag vill också understryka att det är viktigt att man lindar på rätt sätt - annars kan lindor göra betydligt mer skada än nytta och det gäller alla former av lindade ben och oavsett vilken typ man använder. Och även vikten att anväda padd mellan linda och ben.
 
Tycker att ni ska tänka på vad ni skriver, då din kommentar bara visade brist på kunskap!
// Josefin
 

Kommentarer
Postat av: Robertsom

Padłeś ofiarą błędu lekarskiego.Dostaniesz odszkodowania

Rekordowe regresy, czyli sumy wszystkich nakładów pieniężnych związanych ze spowodowaniem poważnych wypadków pod wpływem trunków alkoholowych sięgają kwot, które zdołają wywołać zawroty głowy. Zaniechano jednak przebicia pęcherza płodowego i nabycia mozesz szukac tutaj do badania PH. Według stwierdzeniu pełnego rozwarcia, przebito pęcherz płodowy, z jakiego odpłynęły zielone wody.

Przed chwilą po odwołaniach i interwencjach prawników, ubezpieczyciel dopłacił Poszkodowanemu 40. 000 zł zadośćuczynienia oraz 12. 935 złotych odszkodowania, częściowo uznając roszczenia z tytułu zniszczonych w przypadku Wiecej informacji rzeczy, kosztów opieki ludzi trzecich, kosztów dojazdów, wydatków zakupu lekarstw i rehabilitacji.

2017-07-13 @ 04:42:52
Postat av: RubyWeewly

Engagement is a very special occasion in ones life and you should make it extra special by gifting her a diamonds engagement ring. From the basic and traditional to the initial and unconventional, Front side Jewelers offers an extensive selection of engagement rings atlanta divorce attorneys color, style, shape and size. Most of us agree that online is a right place to see for different precious stone jewelry http://0i0.us/39 - the latest, the old-fashioned, for engagement or as an appreciation gift. Get to choose from a catalog of rings, earrings, pendants, necklaces, little jewellery pieces, statement jewels plus much more only on Shop your heart out as we showcase the best of designs from brands like PC Jeweller, PN Gadgil, Sparkles Jewellery, Kama Jewellery, Candere, Diaashi Gemstones and many more to top the list.
The diamond engagement ring thus became a way to obtain financial security for the girl. If you believe all engagement bands look the same in real life, try determining what separates one from another over a computer screen. Blue Nile and James Allen are two trustworthy http://1io.pl/2v e-commerce sites for serious engagement jewelry while out-of-country e-commerce sites and independent seller platforms like eBay and Etsy can be trickier to understand.
A trio ring arranged includes a girls engagement ring, gals strap and a men's strap. Choose from our collection of loose diamonds to build your ideal engagement ring. In a few countries (however, not the majority of the , the burkha), both men and women wear engagement rings harry winston radiant cut engagement rings. Amongst our impressive stock of high quality proposal wedding rings, we showcase antique jewelry and gem stone bands (sapphire rings, emerald bands and ruby wedding rings), and our goal is to make sure that you find the perfect wedding ring to fit your likes and budget.
Where MAY BE THE Best Place To Buy An Engagement Ring?
Breathtaking wedding rings, at every budget. After a few days, I found twelve design ideas and my Bands I Like” panel was complete. Bottom line: Sites that sell wedding rings with a lifetime guarantee, offer free, insured delivery cushion cut solitare and comes back, have 24/7 customer support, and can refund your cash in full when you gain something are going to be a safer bet.

2017-10-05 @ 16:29:47
URL: http://0i0.us/39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback