slide show

Staklet klart! :)

Nu är stallet klart, och mamma och jag ska till stigtomta och slänga plast, från höbalar, får väl se om jag hittat något där :) Har även packat skåpet med sadel träns, skydd, väst hjälm spö sporrar, osv, till pay and jumpen imorgon! :) Ska hoppa danne 1 runda 80 cm, "målet" för imorgon med danne är bara att komma runt hela banan, då han gärna larvar sig för titthinder, men hoppade han några språng idag på 70 kanske? Och ett räcke som morfar höjde upp till 1m 1,05 kanske :) Han hoppade det galant, vi hoppade vattenmatta 3 gånger!!!! :D och han tittade inte än enda gång.. :) Duktiga danne! :) Morfar skulle även komma och kolla, kan be mamma filma om inte morfar ska göra det, nästa år eller iår kanske jag kan få rida någon/bågra fler pay and jumps och kanske någon tävling på honom om jag är snäll och har tur! Mamma MÅSTE faktiskt också träna ich tävla han nu! ;) Snart ska jag få rida scotti oxå igen, och rida ut i skogen och så :) Det är ju faktiskt "min" häst om några år ;) Och jag har ju värsta chansen att bli bra vän med henne på marken i stallet och så, ni är jag inte rider henne :p Red pina på gärdet idag som ni vet, och det va så sjukt mycket flugor mygg knott osv! Så jag gick upp till banan och där gick hon inte lika bra.. Det stog hinder framme så hon blev piggare och ville inte jobba men nacken och ruggen lika mycket.. :/ men hon kändes super fin annars! Hon lyssnar så SJUKT bra på gag bettet, det är nästan lite obehagligt hur bra hon lyssnar!! :D Imorgon får hon vila eftersom jg ska iväg på kvällen, och jag ska upp 06.30 imorgon också :( haha, rätt jobbigt men ändå helt okej att sen ha hela dagen till att åka och bada eller så :) //emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback