slide show

Vad JAG tycker om att tjata sig till saker..

Jag börjar med att säga att detta inte är ILLA menat till NÅGON,  utan detta är något jag själv gjort och är inte nöjd över.. :/
Vi kan börja med "märkes saker"
Jag har nog tjatat till mig någonting nån gång, men det mesta har jag FÅTT för jag har verkligen inte mage att be om ett schabrak för 800:- jag bara kan inte göra det.. Visst kan jag skämta och säga: men mamma/pappa det är ju skit snyggt det måste vi väl ha;) och sen skratta lite..
Och jag hade txp ett par bruna gg (glen gordon) skydd, som jag FICK av mamma påen tävling, för att jag gjorde tävlingsdebut (tror jag) på en ny ponny vi hade.. som va VÄDLGT svår riden..
Och då fick jag dom, och ett träns tror jag, och BARA skydden kostade 400:- nånting.. och tränset  typ. 700. och det FICK jag av min kära mamma, jag vart så HIMLA glad!! :D

Jag har kanske 10% märkes saker, av allt jag har..;) så visst jag är bortskämd, men mina whitaker ridbyxor fick jag av min älskade morfar (världens bästa morfar, älskar dig..) jag har ALLTID fått fina och ganska dyra saker av honom, och jag kan ju inget bara säga att jag inte vill ha det, för jag vill ju självklart vara både artig och snäll, och allt jag fått av honom, har jag ÄLSKAT och sitter perfekt osv!!
 
Men sen att tjata sig till riktigt DYRA saker, skulle jag INTE göra, typ att jag ser en hjälm och bara, den SKA jag ha!
Men den hjälmen jag har nu, som ni sett på bilder, den är grymt skööööön, den fick jag av min morfar, i falsterbo för 2 år sedan,då jag hade haft den jag hade innan i ca 5-6 år..typ, den KÖPTE HAN till mig, världens bästa har inga ord!
den hade kostat nått med 2000:- först sen va det halva priset, och det satt så sjukt bra, och då fick jag den av honom, och redan då när vi stog där och han lämnade fram 100:- lapp efter 100:- kändes det dåligt.. kändes nästan som man fått ett slag i magen, att se sin EGNA morfar stå och köpa dyra saker..
Jag måste verkligen säga att allt dyrt jag FÅR blir jag superglad över, men tål inte behöva se sin egna mamma/pappa/morfar/mormor eller vad som helst, plocka fram massor av pengar..
 
OCh visst, jag vet att min morfar vill mitt bästa.. och det är HAN som har hjälp mig (självklart mamma och sussi, morfar sambo)

Och dom vet att jag älskar dom för det dom gör för mig!
 Och jag är grymt tacksam över det dom gör till mig!
 
Sen det här att TJATA sig till saker, fast man själv inte tycker att man gör det..
mot sina egna föräldrar, det tycker jag är dålig STIL!! :/
Jag vet själv några som gör det, och jag blir nästan lite arg..

Ja jag vet..ni tycker att jag är störd som sitter och skriver detta, men det kommer rakt ifrån hjärtat!!
Jag tycker verkligen det är dålig stil att tjata sig till ett skåp, en väst, en hjälm, en häst, ett par ridstövlar, märkes grejjor, BARA för att någon annan har det, så bara MÅSTE man ha likadant.. BARA för att liksom, det irriterar mig!
Jag fattar inte, visst kan det vara svårt, och man vet att sin dotter/son skulle bli ledsen om man säger nej, det kan JAG som barn fatta att det inte är så jäkla enkelt om man ALLTID  låtit barnet få som dom den/det vill..
 
och bara genom att sitta och skriva detta, och känna att INGET  kan stoppa mig!
jag rider precis lika bra med märkes som utan vilket slutar med att jag inte använder så mycket märkes saker.. bara ordet får mig må illlllllla!!!
visst enligt vissa ska det BARA vara märkes saker, och att vi andra "bond" ryttare kan drå åt hel**te typ, att vi är idioter som inte ger våra hästarmärkes saker, men jag tror såhär: min häst har det nog precis lika bra som din utan!
Jag kan istället lägga pengar, på txp: bandage, sårspray, och annat som håller hästen "hel" eller vad man ska säga..
Och framför allt, SLUTA bry er om vad andra gör, har dom debuterat än, eller hinner jag före så jag kan berätta det för alla, att min häst är bättre och kan hoppa/gå dressyr i högre klassen änn din..
 
DÅLIG stil!!
Jag skulle inte bli förvånad om jag åkte till en tävling,såg någon med jätte fin och dyr transport, och dyr utrustning, och sen stannar dom ut sig i "70" txp..
 
Jag sitter härhelt ärligt med en tår i ögat när jag skriver detta, för det sårar mig något sjukt av att behöva skiva detta.. men jag är helt ärlig om jag JAG tycker, saker som är VIKTIGT som kanske är dyrare, det är SADLAR! där lägger jag gärna till några tusen om det behövs, för en sadel MÅSTE ligga bra om inte hästen ska få ont i ryggen och sedan bli halt...
 
Jag känner att detta får räcka för denna gången.. Ni får jätte gärna kopiera texten, men då måste ni be om lov, då jag har setat i 3 timmar och tänk igenom denna text osvosvosv..
Men säg till bara!
Hoppas ni orkar läsa hela, osv..
Jag hoppas ni kan kommentera om vad ni tyckte om detta inlägget.
 
// Emma

Kommentarer
Postat av: johanna sällström

Tävling på bloggen, du kan vinna ett fint smycke!:)
http://jsjumping.blogg.se/2012/july/bloggtavling.html#comment

2012-07-29 @ 15:15:18
URL: http://jsjumping.blogg.se
Postat av: julia eriksson

känner exakt som du! Bättre förklarat går inte, jättebra text! :)

2012-07-29 @ 19:10:24
URL: http://heraisolde.bloggplatsen.se
Postat av: Esther

Bra skrivet! Om man köper saker för sina egna pengar som man har sparat så tycker jag att det är skillnad. Men att tjata till sig saker som du skriver tycker jag inte är bra :P

Svar: Okej.:)
Josefin Boman

2012-07-30 @ 12:27:56
URL: http://estherjarvling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback