slide show

Peesoa Bett och Ridskolor!

jag tänkte göra ett åsikts inlägg nu då! :D
börjar väl med pessoabettet:
pessoabett är bra för hästar som blir starka osv, jag rider ej så mycket på pessoabett, nästan aldrig då min häst(Pina) är så himla pigg men blir inte stark, och när jag har pessoabett på henne så blir hon bara mera studdsig..
pessoabett är ett bra bett för pigga och spralliga hästar vilket gör att dom blir enklare att hålla, och så, men om man rider på pessobett kan man INTE RIDA SOM ETT VANLIGT BETT!
pessobett är mycker skarpare för hästens mun, och då måste man rida mycket mjukare ÄVEN fast hästen blir pigg eller sticker, man kan inte rycka i munnen om man rider med pessoabett då kan hästen få ont i munner eller/också bli studdsig eller håller huvudet högt och slår med huvudet och tror att det ska göra ont..


ridskolor:

ridskolor är bra för dom som vill lära sig rida och utvecklas i ridningen, men går man på ridskola gör man det i några år och sen skaffar medryttare eller foderhäst, men många sitter och skvaver på ridskolan, i flera flera år, pga många orsaker , typ att man inte har råd osv..
men på ridskolan lär man sig bara saker i typ 5-6 år sen är man gansa redo själv om man gått på en bra ridskola.
 
känner en som slutade på ridskolan för att dom bara GJORDE SAMMA SAKER VARJE ÅR, ÅR EFTER ÅR..
så hon slutade på ridskola och så..
hon tycker själv att hon lär sig nya saker varje gång hon är hos oss, på ridskolan lärde hon sig inget, dom sa samma saker helatiden, ute hos oss blir hon jätte glad av att få skritta ut i skogen, :)
och det är kul med sällskap oxå!! :)
men jag tycker somsagt att man ska inte gå på ridskola hela livet.. men vissa kan inte skaffa medryttarhäst foderhäst eller egen häst pga alla kostnader.. vilket är synd om man är duktig..

vill ni ha mera om ridskolor eller pessoabett kommentera om vad jag ska skriva om , :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback