slide show

Sur!

TÄNKTE SVARA PÅ EN LITE ONÖDIG KOMMENTAR!
 
 
Av: Anonym
hej. har läst er blogg väldigt länge nu och känner att ni bara "skryter" och tjatar om vingåker hela tiden, det ska vara blå-gult och ni ska ta hem allt osv. men hallå? tänk vad besvikna ni kommer bli om ni har dom inställningarna och sen så blir det inte så? Jag har ridit sedan jag var liten, och jag vill bara ge er ett råd, ni ska DEBUTERA högre klasser och ha då inte som mål och vinna, tänk istället "nu ska jag ha en bra runda" "nu vill jag bara gå felfritt" för det är när man tänker "nu ska jag vinna" de flesta misstagen/missförstånden kommer, jag lovar er, jag vet! och nu till en fråga: om ni fick sätta långsiktigt mål, vad skulle det va?
 
 
 
Mitt svar (Josefin) : Hmm, ja för det första är jag sur att du inte kan stå för vem du är då du skrivit att det är anonymt, vilket bara visar att du är feg för att visa att du verkligen står för det! Sen om du nu verkligen har följt våran blogg läääänge så borde du läst att jag inte alls ska debutera då min ponny inte kändes helt okej vid en träning.. Och om det nu är så att man har en 11 årig ponny med rutin på MSV B, och jag själv sitter och tränar 1-1.10 och tävlat ganska så mycket den senaste tiden borde man väll allt kunna få satsa på vinst!? Eller får jag inte det? Klart att jag vill ha fina och bra rundor, skulle jag debuterat hade jaag ALDRIG siktat på vinst i den klassen och inte heller klassen före, men nu är det så att det är flera dagar och höjder vi hoppat förut, det är väll klart man ska satsa på vinst.. Eller ska jag satsa på att bli utesluten? Hahahaha! Jo tack jag satsar på vinst och det gör jag fan bäst själv! Självklart vill jag ha kul och få en bra kännsla men man måste ju satsa oxå! Sen behöver man ibland lite kraft och peppning från andra, nu när jag skulle gå ner i klasserna för att det inte kännts så bra, då behöver man känslan som säger GÅ PÅ VINST DU KLARAR DET HÄR ! Och jo tack jag vet mycket väl att man får motgångar osv, det har jag haft tillräkligt och kämpat mig ifrån, dock kommer dom alltid tillbaka. Men utan motgångar blir det inga framgångar, så jadu säg vad du vill men din kommentar va den mest löjliga och uppretande kommentar jag hört på senaste tiden! Och vadå besvikna? Då har man gjort sitt bästa för att få vinst, men om man tänker "ehh skit samma det lär inte bli nån vinst" då jäklar skulle jag va besviken eftersom att jag inte ens kämpat och låta 1% chans till vinst finnas där - just saying -
 
Kanske onödigt att "hetsa upp sig" men både jag och Emma blev lite sura över din kommentar! Och snälla du STÅ FÖR VEM DU ÄR!
 
// Josse
 
 

Kommentarer
Postat av: annapanna

Du ska väl debutera L:B+5? :) jag tävlar själv 120 på min c-ponny och tycker man ska sikta högt då når man iaf halvvägs. Tänkt bara på att få fina och stadiga rundor! :D

Svar: Haha ja jag ska debutera LB+5 men ändå 5cm när hästen hoppar 1.10, känns inte så farligt! Och sure jag är inte bäst i världen men som du sa man måste satsa högt för att gå halvvägs! Jag tänker alltid på bra rundor, och hatar folk som sitter och sätter hästen i skit på varenda hinder :/
Josefin Boman

2012-06-24 @ 09:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback