slide show

Mina dagar

Har inte bloggat sedan i måndags som ni märkt, jag har helt änkelt haft MASSOR med saker att göra, historien om Blondie kommer upp om EXAKT 3 timmar, det är del 1 av 4!
 
Måndag: Då red jag ju islandshästar och gud vad kul det va, bland det roligaste jag gjort på länge faktiskt. Vi red ca 1 timme. Det va en jätterolig känsla i tölten men verkligen super kul!! Kan inte säga så mycket mer om det eftersom att vi red ut och alla hästar va glada osv, dom gör ju det dom ska om man säger så! Roligt va det iallafall!
 
När jag hade kommit hem så kom mitt hjärta hit och vi tog det lugnt eftersom att jag va helt slut efter "lägret".
 
Tisdag: Åkte till stallet och red båda hästarna på banan, Ludde gick jätte jätte jättebra och hade lite damp ryck men lugnade ner sig, flyttade hoom massor för att han skullle bli mjuk vilket han faktiskt blev, han korta och längde galoppen men efter ett tag va det så tråkigt så han börja studsa och hitta på annat istället, men innan dess så gick han super!
Blondie gick oxå bra, hon va ganska mjuk från början och blev pigg som bara den efter att jag hade galopperat så jag la ner mycket tid på att lugna henne så det gick att jobba henne mer än vad jag gjort, hon skötte sig bra och flyttade både öger och vänster bra!
 
Onsdag: Åkte till stallet vid 12 för att bada hästarna, mockade båda boxarna sen tog jag in Blondie och badade henne. Sedan fick även Ludde bada. Jag fixade dom för att sedan åka på tävling som jag inte berättat för er, förlåt! Iallafall så lastade vi båda hästarna vid 4 tiden, Evelina min kompis hängde med och sen på plats mötte vi Lisa och Emma som skulle hjälpa till, Emma fick rida fram och Lisa coachade mig! Vi lastade ut och fia hästarna, Emma red fram Ludde och jag Blondie, sen gick jag banan och hoppade fram. Inne på banan gick det super bra, det va jätte djupt underlag men Blondie kämpade på super fint trots att två bommar föll.. Snabbt ut och hoppa upp på Ludde för att hoppa fram och ut på banan igen då det bara va två starter emellan, inne på banan så va han lite kaxig och försökte hitta på massa saker men jag övertalade honom att hoppa så det blev en nolla i grunden, omhoppningen gick fort som bara den och jag är super nöjd, han nollade och VANN, i och med det så van vi heeeeela cupen då jag vunnit två av tre deltävlingar!
Vi beslutade oss för att inte starta andra klassen med Blondie då det va djupt och jag va super nöjd med rundan ändå! Ludde fick hoppa och det gjorde han super, efter att han försökt stanna på första så tagga jag upp både honom och mig så det blev en till nolla i grunden och omhoppningen gick grymt fort även där va jag super nöjd MEN jag hann inte riktigt räta ut till sista så jag fick ett skit stopp och efter en ny anridning hoppade han men peta, jag är super nöjd då det ändå räkte till en andraplats! Och mina ponnys vad dom kämpar, Ludde kämpade verkligen in i det sista och jag är riktigt stolt!
 
// Josse

Kommentarer
Postat av: matilda

Så fin häst!

2012-08-16 @ 16:49:29
URL: http://skogsrusset.blogg.se
Postat av: Julia :)

Grattis! :)

2012-08-16 @ 18:55:27
URL: http://heraisolde.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback