slide show

åsiktsinlägg- tävling

Tänkte skriva lite om vad jag tycker om framhoppningar på tävlingar..
jag tycker såhär:
på ponnytävlingar ska allas morsor stå och skrika
txp: (tar bara ett namn)
- Sofia!!!!! Hoppa oxern igen, h'n kom för nära!!!!!!!!!!!!!!!!
och sen står dom så tills dom hoppat över..
tycker att man kan rida fram själv iaf regionalt o uppåt, då ska man vara så pass tävlingruttinerad..
Jag brukar alltid trava nått varv på INNERSPÅRET annars krockar man!
 
sen galopp 1 eller 2 varv typ, sen hoppa "lilla" 1-3 gånger, sen skritta lite, sen brukar mamma komma in och hjälpa mig, typ höja sänka, när jag åker på tävling med bara morfar om mamma jobbar, brukar jag fråga folk om dom kan höja 1 hål, sänka 2 osv, annars får man hänga på när dom andra hoppar, och när den landat ropa direkt txp: oxer! så folk inte höjder sänker, man får vara snabb!
 
jag har tävlat storhäst ganska mycket oxå, det är helt annat på framhoppningen!!
där rider man höger eller vänster där vet man höger och vänster reglerna,
 
txp, rider du i höger varv ska du hålla vänster hela tiden, för den som rider i vänster varv ska alltid hålla höger om man möter någon!
så är det inte alltid på ponny, där är det hejbaberiba ibland... särskilt lokal ibland regional..
 
på storhäst är det oftast ganska trångt storhästar tar ju mer plats, det tycker jag är synd..
men ponny tycker jag att man BORDE veta regler för framhoppningen, annars blir det kanske tvärnit, eller så krockar man och skadar sig/hästen allvarligt eller lindrigt, men det kan hända så HILMA MYCKET om man inte vet sånt..
så snälla tänk er för, och stå inte och snacka om andra om deras häst är lat eller bara studsar på stället, eller att dom står och skriker att änns ponny är galen och att man inte borde tävla med den.. dom vet ju inte hur hästen är hemma!
dom ska inte säga något som dom inte vet grunden till!
tack! ;)
 
Hoppas ni gillade texten, har ni några fler förslag på vad vi kan göra för åsiktsinlägg, kommentera det! :D
 
//Emma
 
pina kan oxå hoppa ;) haha!
 

Kommentarer
Postat av: Johanna olsson

Håller helt klart med dig! Haha tycker inte om att vara på framhoppningar på tävlingar för det är OFTA kaos och alla står eller skrittar på spåret eller är allmänt ivägen..brukar bara hoppa några språng så det känns bra och sen försöka gå ut igen och sen ta ett språng innan jag går in på banan om det behövs ;) och att inte många kan högerregeln gör det inte bättre haha ;)

Svar: nej det är synd, om man krockar med en häst, och sen kanske den blir osäker, vem vet.. :/ //Emma
Josefin Boman

2012-07-11 @ 20:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback