slide show

Sofia Norén, från oinriden till MSV A (1.30)

Hej, Jag heter Sofia Norén och är 18 år gammal. Jag känner Josefin genom att ha sålt en ponny till henne, nämligen "Ludde" (Munsboro Curly) som jag själv tog upp från inridning till Nationell MSV B med vinst och placeringar. Innan Ludde har jag haft 5 hästar, 3 b-ponnysar, en c-ponny och en storhäst. I dagsläget har jag en D-ponny. Han heter Munsboro Malibu och är 9 år gammal, han är VERKLIGEN inte vilken ponny som helst. Jag fick "Molle" för tre år sen snart, då hade han gått som vildhäst i de irländska berget i 6 år. Han var väldigt rädd och osäker mot människor och var i princip omöjlig att fånga. Det va så svårt att fånga honom så att han va tvungen att stå med grimma i boxen för att man skulle ha en chans att få tag i honom. Men jag vill klargöra det att han var inte aggresiv mot oss, bara väldigt osäker. Första året med honom var ju minst sagt ett prov på mitt tålamod. Han var så känslig och försiktig så jag var tvungen att vara detsamma. Kom någon häst galloperandes mot oss på ridbanan slängde han sig åt andra hållet. Han var väldigt "elektrisk" i ridningen, alltså minsta lilla man gjorde så fick man VÄRLDENS effekt. Han spenderade det första året på framhoppningen på tävlingen på bakbenen. Och det fanns i princip inget man kunde göra. Jag fick SKRITTHOPPA hinderna på framhoppningen. Men jag visste att det var värt allt besvär. Idag hoppar vi upp till MSV A och har många placeringar i MSV B. Han gnäggar och kommer travandes för det mesta i hagen när jag ropar hans namn (inte att glömma att för två år sen tog det oss fem dagar att få in honom från sommarbetet..)

Nu ska vi tyvärr sälja Molle då jag fyllt 18 och börja leta storhäst.

 

Kolla in på min blogg HÄR , som jag delar med 5 stallkompisar följ även min och Molles utveckling och spana in gamla videos på Ludde!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback