slide show

Stå för vem du är!

Hello bloggen!
 
Jag känner mig sååå häär irriterad på folk som inte låter än vara den man själv är, eller värst av allt dom som ber än att sluta "skryta" fast att man egentligen bara satsar! Jag och Emma satsar ju på SM och då måste man verkligen satsa och inte bara sitta och rida för att det är kul, visst vi har börjat med hästar för att vi älskar det och vill ha kul, och tro inte fel nu för jag älskar verkligen mina hästar mer än något annat, vilket Emma oxå gör, men det jag skulle säga va att VI fick chansen till att komma upp i klasserna och tom kunna satsa på SM, det har varit våran dröm sedan vi gick där i små stövlar och fick provrida lite små ponnysar ibland, nu står vi här med kanon bra hästar som har kapaciteten att ta oss till den där helt otroligt bra drömen som man alltid drömde om förut, jag kan lova er att jag sliter som ett djur för att ens kunna ha häst, motgångar och allt! Det gör mig ganska stark som person eftersom att jag inte bara kan ge upp för att hästen vägrade ut sig på en tävling, det är bara att KÄMPA KÄMPA och KÄMPA lite till! Alla motgångar ger framgångar, man måste ge sig fan på att det ska gå och inte bara stå där som en liten fegis och tro att det aldrig kommer gå! Man måste ta plats, visa vem man är! Komma ut ur skalet och bara köra sitt eget race! Skita i vad andra tycker, gör det du vet att du och hästen kan!
Jag kan inte bara gå ifrån och skita i allt, jag kan inte säga till mamma "du jag mår inge bra får jag va hemma" utan jag måste åka ut och rida oavsätt, eller jag måste iaf ta hand om mina hästar. Det är JAG som bär det där stora ansvaret att ta hand om ett djur! Och jag skulle ALDRIG be min mamma åka och fixa hästarna för att jag ska ligga och lata mig i soffan ALDRIG!
Jag kämpar, som tusan vad jag kämpar för det här, och vet ni varför? Jo, för att just jag fick chansen att ha mina kanon ponnyer som jag älskar mest i hela världen, och dom kan ta mig till den där nivån som alla någon gång har drömt om!
 
// Josse

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej!
Gör ni headers? Vi är i akut behov!

Svar: Tyvärr inte, men fråga Emilia på www.ungdomsryttarna.blogg.se
Josefin Boman

2012-06-24 @ 19:00:59
URL: http://horsesisourlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback