slide show

Lite fakta om mig då? :)

Heej :)
nu tänkte jag berättalite om mig! :)
Om ni vill veta något om mina andra ponnysar jag haft, eller så, fråga på!
Pina är min 5-te ponny som jag har/haft, hon är alltså den 5 av mina hästar, har haft 4 innan,så om ni vill veta någon om dom, kommentera frågor!! :D
om mig:
Jag heter då Emma Håkansson, och är 13 år gammal, jag bor i Nyköping, och har min häst endast 8 km ifrån mig, min mamma har även en häst, och min morfar har en, vi står på ett underbart stall, med mkt fin skog.
Jag har bott i Nyköping hela mitt liv!, men jag är en ganska trist människa finns inte så mycket att berätta om mig igentligen, förutom att, jag är en glad, sprallig person, som älskar att lära känna nya människor, men jag är alltid lite blyg några gånger.. :p
Fakta om Pina:
Pina är en tysk ridponny, hon är en skäck, som är 6 år, och vårat mål iår, är ungponny SM :)
får väl se om det blir så?? :), på denna dator har jag bara trista bilder tror jag, men ni kan få en bild..
pina lite lång ifrån men ni ser nog,
e här är en as dålig redigerad bildpå esther o nero.., orginalet är grymt mkt finare! <3 som ni ser blev färgen ojämn, då jag satt i en bild o redigrade.. :p
här har ni orginalet.. :p <3
men jag kommer uppdatera så mycket jag kan, header kommer snart oxå! :D
Men pinas starka sida är hoppningen, hon hatar dressyr men det är något som måste göras, och jag tror hon börjar förstå det..
hon kan inte så mycket så vi tro hon kom till Sverige som 5 åring,
hoppades några veckor och såldes.. då såldes hon till oss, det var först satt jag skulle rida henne åt ett företag, men sen blev jag helt förälskad..

och var bara tvungen att ha henne, men 2-3 veckor innan vi skulle köpa henne fick hon en spark av min d-ponny som jag hade då... på sitt högra bakben..., hon fick en 10 cm lång spricka och kunde då inte ridas på över 4 månader.... sen nu  den 17 Januari, var vi på åter bsök och fick höra, HON VAR FRISK!!! och vi kunde börja sätta igång henne igen!

då efter 2 månader var vi igång med 1 m 110 cm höjder igen, då våran vetrinär tyckte det gick helt okej, sen dess har hon inte visat något på benet, hon är en tuffing hon gör som hon vill, men får man henne på bra humör, då kan jag säga att ridpasset kommer gå super, men märker om hon är trött eller arg., jagtycker det är bra att hon visar!
Och hon har/hade aldrig tävlat, hon hade inga papper eller så, men nu den 28/4 var hon ute på fin luivs första tävling, och jag fick äran att rida!, hon var super fin! hon nollade båda klasserna!

vi hoppade 80-90 cm alltså 2 klasserhon skötte sig super!!!!
hon är en stor c-ponny, 139,0 cm!! :) <3
det finns inte så mycker mer att säga så tack för att ni har läst!! <3
en bild från de dagen!
film:
http://www.youtube.com/watch?v=7jglboDJWuc


hejjjjjdå :)

Kommentarer
Postat av: J

Hej Emma, vilken fin ponny du har! Kan du inte berätta om dina tidigare ponnys i ett inlägg? :)

2012-05-07 @ 22:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback