slide show

Sommaren 2012!

Min sommar.. huuhm, började väll med att jag taggade Vingåker som bara den, planerade, tränade tränade och tränade lite till! Allt va upplakt till Vingåker, alla förväntningar och kännslor! Allt va ägnat åt Vingåker och Guldsporrarna 2012! Bara någon vecka kvar och Ludde börja strula, allt som hade kännts så bra och helt otroligt va nu ganska borta.. Sista träningen äkndes väll okej men några klass byten blev det. Inte helt nöjd åkte jag till Vingåker med massa skit i bakhuvudet! Vi kom dit och allt känndes kul, kunde ju inte tänka på så mycket mer än att försöka tagga till torsdagen och första klassen, trots en dålig uppladning gick jag in på banan med tankar ATT BARA gå runt med en nolla, helst två!
 
Första hindret, och så var det bara att köra, Ludde va pigg och en aning stark men han gick in och nollade, även omhoppningen! Tog inte några snäva svängar utan gasade och längde galoppen ist vilket ledde till en 4e plats! Andra klassen va stil och jag försökte bara va lugn, ett stopp blev det.. Dagen efter blev det två uteslutningar, första klassen trilla jag av.. Han stannade och jag hängde i ungefär 1 minut, jag kom upp och red på igen men då ett till stopp och jag trillade av..
 
Med ett dåligt avslut på helgen åkte vi hem och lät Ludde få ha lite sommar vila, Blondie fick massa tid och uppmärksamhet vilket resulterade i att ponnyn leverera något sjukt bra på sin första start sedan i mars! Klockren runda trots ett pet som va mitt fel..
 
Jag åkte till stugan och hade en riktigt bra vecka, massa sol och kompisar, gjorde galna saker och ännu mer galna saker! Åkte hem och drog vidare till Ullared med Emma, Lisa och mamma, shoppade och hade super kul!
 
Hemma igen så träffa jag kompisar kompisar och kompisar, va nere på stan i två dagar och hade riktigt mysigt och kul, sen åkte vi till Ponny SM 2012 i Årsta, kollade på alla härliga ritter och snackade massor. I måndags åkte jag till Grönan och hade ännu roligare, trots ös regn i slutet så va det huuuur kul som helst.
Har verkligen haft en toppen sommar trots att jag kunnat gjort mer än vad jag gjort. Har inte ens ägnat ALL min tid till hästarna vilket jag är sjukt besviken över nu när jag vet att det nästan bara är 20 dagar kvar av sommarlovet, massor har hänt som jag inte ens har hjärta till att ta upp här på bloggen. Ni får nöja er med att jag säger så här " sommaren 2012, ett minne för livet" !
 
Nu ska jag skriva om min och Blondies crazy resa och så kanske ni får höra om Ludde eller varför inte vem JAG verkligen är, Vad just JAG gör och vart jag stod för ca två år sedan, hela mitt liv!? Från punkt 1 till nu, varför inte? Huhhm.. ni får se! Puss hej!
 
// Josse
 
 
Nellie Berntsson
 
Bildbomb kommer när alla bilder är redigerade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback