slide show

Varför började jag rida? -Emma

Varför jag började rida?? Jag blev hästintresserad redan som väldigt ung!! Jag fick rida en Svettis från ridskolan nästan varje dag som 2-3 åring, han hette David.. Jag drömde om en egen häst.. Sen så hade vi honom som sommar ponny, några veckor, red ut i skogen osv, allt det har jg gått göra tack vare Susanne "Sussi" morfars sambo, Sen fick jag David som födelsedags president tror jag av Sussi morfar och min familj som 3-4 åring, älskade denna ponny med ett hjärta av guld! Vi tävlade klubbrekord har på bullermatta som han stig på! Typ 20 cm, haha, jag tyckte det va as högt, har så många oroligt roliga minnen med den ponny.. Sen när jg fyllde 5 fick jag en b-ponny vid namn beats me "Bisse" han va endast 3 år och helgalen.. Men jätte gullig..! Då hade jg 2 hästar samtidigt men olyckligtvis dog David -07 och vi lämnade bort Bisse på foder till Emelie år -06 -07 nånstans där iaf.. Men då hade jag inget att rida som min egen? Så när jag var 6 år ca, red jag en A-ponny Pm heter fyffelin å tävlade galopp och lite hoppning!! Sen när jg blev förstod började jag rida deras b-ponny rollex, tävlade bara hoppning upp till 80 tror jag :) Sen fick vi inte rida honom längre då fick jag en annan b-ponny som hette red flash "flashan" Som va super snäll och duktig vi vann en la ihop 90 cm Sen så fick jag en d-ponny lillasyster crysler "lillan" som hade humör som hette duga... Som vi sålde för va 1 år sedan till dressyr folk, det går tydligen jätte bra där! Flashan såldes förra sommaren till den Goa familjen åhman.! :) Och sen nu har jag pinA! Det var alla hästar jag har haft och ridit som jag kommer på iaf ;) Hejdå ha en bra dag, ä på ÖoB nu :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback